WYCIECZKA DO KRAKOWA
Od dłuższego czasu planowaliśmy wyjazd do Krakowa, jednak nie do kina czy teatru, ale w celu zwiedzenia najciekawszych miejsc w tym królewskim mieście. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Archeologicznego, które znajduje się w obrębie Starego Miasta. Tu mogliśmy podziwiać eksponaty muzealne, często z przed kilku tysięcy lat, a także wziąć udział w ciekawych warsztatach edukacyjnych ,,Jak to z lnem bywało” oraz ,,Zajęcia ludności Małopolski” oraz ,,Życie naszych przodków” . Z kolei dzięki uprzejmości dyrekcji muzeum mogliśmy obejrzeć wystawę ,,Starożytny Egipt”, która wzbudziła w nas olbrzymi zachwyt.

Naszym przewodnikiem była wspaniała Pani Olga Murkocińska, bratanica majora Jana Cierniaka, pochodzącego z Pojawia, a zamordowanego w Charkowie w roku 1940. Z kolei udaliśmy się pod Krzyż Katyński, a następnie ulicą Grodzką doszliśmy do Placu Wszystkich Świętych. W drodze na rynek główny odwiedziliśmy Collegium Novum i Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Następnie dotarliśmy na rynek, gdzie poznaliśmy historię Sukiennic i kościoła Mariackiego. W kościele Mariackim duże wrażenie na nas zrobił ołtarz Wita Stwosza wyrzeźbiony w drzewie lipowym. Po wizycie w rynku udaliśmy się plantami okalającymi Stare Miasto do autokaru .

W czasie wycieczki dopisywały nam nie tylko humory, ale również wspaniała wiosenna pogoda. Sponsorem wycieczki była Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Szczurowej z którą nasza szkoła współpracuje od wielu lat, przeprowadzając wiele ciekawych konkursów i przedsięwzięć profilaktycznych i prozdrowotnych.