BABSKA WYPRAWA NA BABIĄ GÓRĘ

W dniach 24-25 kwietnia grupa dziewcząt z naszej szkoły uczestniczyła w VIII gminnym rajdzie turystycznym w Beskid Żywiecki. W pierwszym dniu uczestnicy rajdu pokonali przepiękną trasę z Zawoi na Babią Górę. Trasa ta była bardzo wymagająca, gdyż nie małe wzniesienie liczące 1725m.n.p.m pomimo słonecznej pogody urozmaicone było leżącym na szlaku śniegiem i lodem. Chociaż słońca nie brakowało jednak dało się odczuć na samym szczycie chłodny wiejący wiatr.
2013-2014

Podczas drogi na Babią Górę mogliśmy odpocząć w Schronisku PTTK w Markowych Szczawinach 1180m.n.p.m. Po dłuższym odpoczynku cała grupa wyruszyła na zdobycie szczytu. W drodze mogliśmy podziwiać piękno Babiogórskiego Parku Narodowego, gdyż szlak ,którym podążaliśmy na wzniesienie prowadził przez hale porośnięte kosodrzewiną. Po dotarciu do przełęczy Brona wzniesionej na wysokości 1408m.n.p.m podziwialiśmy malownicze piękno Beskidu Żywieckiego. Z tej to przełęczy zdobyta została Babia Góra, oraz Mała Babia Góra 1517m.n.p.m.

Po wyczerpującej wspinaczce wszyscy dotarli do ośrodka wypoczynkowego w Zawoi. Wieczorem uczestnicy rajdu uczestniczyli w konkursie przyrodniczym dotyczącym trasy rajdu i Babiogórskiego Parku Narodowego, który przygotowali i przeprowadzili opiekunowie. Największą wiedzą z tej dziedziny wykazały się dziewczyny z naszej szkoły Daria Szydłowska i Angelika Wrzępska odpowiadając bezbłędnie na pytania zajmując I miejsce. Po konkursie wszyscy tańczyli na dyskotece prowadzonej przez właścicieli ośrodka.

W drugim dniu rajdu mieliśmy do pokonania znacznie lżejszą trasę. Wychodziliśmy na Mosorny Groń 1047m.n.p.m. Ze szczytu podziwialiśmy panoramę Babiej Góry pokrytą śniegiem i otulona chmurami. W drodze powrotnej podziwialiśmy roślinność Babiogórskiego Parku Narodowego, słuchaliśmy śpiewu ptaków i szumu strumyka, który w ostatecznej formie ukazał się nam jako wodospad. Na trasie napotkaliśmy również wygrzewającego się w słońcu padalca.
2013-2014

Wypoczęci, a zarazem trochę zmęczeni górskimi wędrówkami wracaliśmy do domu planując kolejny rajd w góry.