X TURYSTYCZNY RAJD GÓRSKI W BESKID ŻYWIECKI

Wspaniała pogoda, dobre towarzystwo i można ruszać na górskie szlaki. W dniach 11-12 maj odbył się X Gminny Rajd Turystyczny w Beskid Żywiecki . Tym razem docelowym miejscem był Korbielów. W pierwszym dniu naszego rajdu wyruszyliśmy na Pilsko(1557m) na drugi co do wysokości po Babiej Górze szczyt Beskidu Żywieckiego. Podczas marszu mogliśmy podziwiać piękne beskidzkie krajobrazy, w tle których wyłaniały się w pięknej słonecznej pogodzie Tatry pokryte śniegiem. Podczas drogi na Pilsko zatrzymaliśmy się w Schronisku PTTK na Hali Miziowej(1330m). Po krótkim odpoczynku podążaliśmy na wyznaczony szczyt wąskimi ścieżkami szlaku, który prowadził przez hale porośnięte kosodrzewiną. Po dotarciu na Pilsko nie długo mogliśmy nacieszyć się urokiem tegoż miejsca, ponieważ nad Babią Górą zebrały się burzowe chmury, które w szybkim tempie zbliżały się w naszą stronę. W drodze powrotnej w schronisku przeczekaliśmy burzę i mogliśmy bezpiecznie wrócić do Korbielowa. Wieczorem wszyscy uczestnicy wzięli udział w dyskotece poprzedzonej konkursem dotyczącym zdrowego i aktywnego trybu życia, wolnego od nałogów i uzależnień. W drugim dniu pokonaliśmy krótszą trasę, ale równie piękną, która prowadziła leśnymi ścieżkami. W czasie wędrówki słychać było śpiew ptaków i szum górskich strumyków. Trasa ta zaprowadziła nas pod wodospad w Sopotni Wielkiej, gdzie zakończyliśmy nasz rajd.