WYCIECZKA DO KRAKOWA

Od dłuższego czasu planowaliśmy wyjazd do Krakowa, jednak nie do kina czy teatru, ale w celu zwiedzenia najciekawszych miejsc w tym królewskim mieście. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Tu mogliśmy podziwiać eksponaty muzealne, często z przed kilkuset lat, a także wziąć udział w ciekawych warsztatach edukacyjnych ,,Renesans na Wawelu” oraz ,,Jagiellonowie na Wawelu”, realizowanych w ramach prezydenckiego programu ,,Nowoczesny Patriotyzm”. Celem programu jest zapoznanie uczniów z polskim dziedzictwem kulturowym oraz nauką historii w atrakcyjnej formie. Podczas zajęć muzealnych uczniowie zdobyli wiedzę na temat królewskich kolekcji oraz o ważnych postaciach i wydarzeniach historycznych. Z kolei udaliśmy się do królewskiej katedry pod wezwaniem świętych Stanisława i Wacława, gdzie w zadumie i ciszy zwiedziliśmy świątynię, groby królów i bohaterów narodowych oraz dzwon Zygmunta. Na zakończenie naszego pobytu na Wawelu zwiedziliśmy skarbiec. Naszym przewodnikiem była wspaniała Pani Olga Murkocińska, bratanica majora Jana Cierniaka, pochodzącego z Pojawia, a zamordowanego w Charkowie w roku 1940. Z kolei udaliśmy się pod Krzyż Katyński, a następnie ulicą Grodzką doszliśmy do Placu Wszystkich Świętych. W drodze na rynek główny odwiedziliśmy Collegium Novum i Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Następnie dotarliśmy na rynek, gdzie poznaliśmy historię Sukiennic i kościoła Mariackiego. W kościele Mariackim duże wrażenie na nas zrobił ołtarz Wita Stwosza wyrzeźbiony w drzewie lipowym. Po wizycie w rynku udaliśmy się plantami okalającymi Stare Miasto do autokaru . W czasie wycieczki dopisywały nam nie tylko humory, ale również wspaniała wiosenna pogoda. Sponsorem wycieczki była Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Szczurowej z którą nasza szkoła współpracuje od wielu lat, przeprowadzając wiele ciekawych konkursów i przedsięwzięć profilaktycznych i prozdrowotnych.